Wprowadzając do naszej oferty pierwszą drukarkę 3D długo zastanawialiśmy nad tym jakie cechy tego typu urządzenia byłyby dla nas kluczowe, gdybyśmy to my mieli zdecydować się na zakup drukarki 3D. Finalnie zdecydowaliśmy się postawić na

  1. Intuicyjność obsługi
  2. Wszechstronność
  3. Bezpieczeństwo

Ad 1.     Pamiętając o programie Laboratoria Przyszłości, drukarka musiała być gotowa do wykorzystania również w szkole, na różnorodnych zajęciach lekcyjnych oraz pozalekcyjnych. Z tyłu głowy pozostawało zawsze założenie, żeby z drukarki mógł skorzystać każdy, nawet bez rozległej i zaawansowanej wiedzy technicznej.

Po wyjęciu drukarki z opakowania przygotowanie do pierwszego uruchomienia nie zajmie więcej niż kilkanaście minut ponieważ wystarczy:

  1. Usunąć folię bąbelkową, odkleić taśmy zabezpieczające
  2. Podłączyć drukarkę do zasilania
  3. Usunąć wypełniacz znajdujący się w drukarce (zgodnie z zaleceniami opisanymi w QSG)
  4. Załadować filament (szczegółowy opis w QSG)
  5. Pobrać oprogramowanie Avtek Slicer
  6. Pobrać gotowy model z tysięcy darmowych modeli dostępnych w internecie
  7. Przetworzyć wybrany model przez Avtek Slicer
  8. Za pomocą Wi-Fi, kabla Ethernet lub pendrive przesłać plik do drukarki i rozpocząć drukowanie

Ad 2.    Mając świadomość, że głównymi użytkownikami drukarki Avtek CreoCube 3D będą uczniowie i nauczyciele zadbaliśmy o to, żeby korzystać z drukarki mogli zarówno uczniowie młodszych jak i starszych klas: 

  1. Zarówno menu drukarki jak i slicer dostępne są w polskiej wersji językowej
  2. Wbudowana kamera umożliwia zdalny podgląd druku bez konieczności wstawania od biurka, co może być szczególnie przydatne w trakcie lekcji – nauczyciel zachowuje pełną kontrolę nad prawidłowością procesu druku bez konieczności wstawania od biurka
  3. Dwie wymienne dysze znacząco poszerzają gamę filamentów, z których może korzystać drukarka. Oprócz podstawowych filamentów jak PLA, ABS, Avtek CreoCube 3D może przygotować wydruk na bazie takich filamentów jak PETG/PLA-CF/ PETG-CF
  4. Kompaktowy rozmiar sprawia, że znalezienie miejsca na podstawienie drukarki nie sprawia problemu nawet w tak ograniczonej przestrzeni jak sala szkolna.

Ad 3.     Bezpieczeństwo użytkowników w tym uczniów było dla nas szczególnie istotne stąd:

  1. Komora robocza jest zabudowana przez co jest bezpieczna również w środowisku pracy z młodszymi dziećmi. Brak bezpośredniego dostępu do gorącej dyszy, stołu lub elementów ruchomych gwarantuje nauczycielowi komfort prowadzenia zajęć bez obawy o uczniów.
  2. Zabudowany podajnik filamentu – zabezpiecza przed włożeniem palców w mechanizm lub wkręceniem się fragmentów ubrania w ruchome elementy.

Niebawem pojawi się więcej materiałów również filmowych dotyczących tego niewielkiego urządzenia dającego jakże wiele możliwości.