Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z cyklem „Poznaj ten brand”. Pierwszą marką, którą zajmiemy się w ramach tego cyklu, jest Avtek – marka własna ViDiS S.A. Avtek powstał jako uzupełnienie oferty, ale z czasem, dzięki intensywnej pracy, stał się jednym z jej kluczowych elementów. Jakie były początki i jak wygląda pozycja tej marki dzisiaj?

Geneza

Nazwa marki Avtek wywodzi się od Audio Visual Technologies (tłumaczenie z angielskiego: technologie audiowizualne) i została wybrana ze względu na typ asortymentu, który był planowany w ramach oferty. Na samym początku miały to być przede wszystkim produkty służące do prezentacji wizualnej, m.in. ekrany do projektorów, piloty prezentacyjne czy akcesoria do urządzeń takich jak projektory.

Celem wprowadzenia marki było (i jest) dostarczanie wysokiej jakości produktów w rozsądnych cenach, zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem rynku.  Zarówno dobór produktów, jak i uczynienie ich przystępnymi dla użytkowników o niewysokim budżecie okazało się strzałem w dziesiątkę.

Produkty Avtek powstały także z potrzeby uzupełnienia aktualnej oferty ViDiS S.A., której trzon stanowiły wówczas projektory. Plany od początku były ambitne – Avtek miał w przyszłości stać się marką innowacyjną, która z sukcesem wprowadzi na rynek edukacyjny i biznesowy najnowocześniejsze technologie i rozwiązania.

Nawiązaniem do powyższego jest także motto marki, które brzmi:

Present, Teach, Inspire
Prezentuj, Ucz, Inspiruj

Kluczowe daty

2006

Debiut

Tak, to już ponad 10 lat! W 2016 roku marka Avtek obchodziła 10-lecie istnienia. Pierwszymi produktami były ekrany projekcyjne (ścienne i tripody) oraz uchwyty sufitowe oraz ścienne do projektorów. Było to świetne uzupełnienie oferty ViDiS, której główną część stanowiły wtedy projektory marki Sanyo. Sprzedaż „chwyciła” i logo Avtek zaczęło być widoczne w szkołach, salach konferencyjnych, biurach projektowych, hotelach czy u profesjonalnych prezenterów.

logo_avtek

 Pierwsze logo

2012

Tablice interaktywne

Ze względu na duże zapotrzebowanie rynku edukacyjnego na rozwiązania interaktywne (program rządowy Cyfrowa Szkoła) w ofercie Avtek pojawiła się seria produktów TT-Board – były to pierwsze tablice interaktywne i jednocześnie krok milowy ku rozszerzeniu asortymentu o bardziej zaawansowane produkty.

Seria TT-Board okazała się wielkim sukcesem, który z powodzeniem jest sprzedawany do dzisiaj.

Avtek_TT-BOARD2080

Avtek TT-Board 2080

2012

Targi ISE

Nowy produkt, jakim były tablice interaktywne, wymagał szerszej promocji. W tym celu marka Avtek wystawiła się na targach ISE w Amsterdamie – największym cyklicznym wydarzeniu w branży AV w Europie. Oprócz tablic dostępny był cały – już całkiem  szeroki – asortyment marki: ekrany projekcyjne, uchwyty do projektorów, piloty prezentacyjne, głośniki oraz akcesoria.

ise2012_avtek

Stoisko Avtek na targach ISE 2012

2013

Monitory interaktywne

Po sukcesie tablic interaktywnych kolejnym krokiem był jeszcze bardziej zaawansowany produkt: monitor interaktywny. Debiutancki model Avtek TouchScreen 65″ był pierwszym tego typu produktem na polskim rynku, który w przeciwieństwie do urządzeń konkurencji był na poziomie cenowym dostępnym dla polskiej edukacji. Z perspektywy czasu warto zauważyć, że funkcjonalność pierwszych Avteków TS umożliwiała użytkownikom niezwykle szybkie opanowanie obsługi tego rozwiązania.

AVTek_logo_red

Odświeżone logo z 2013 roku

Na monitorach interaktywnych już wtedy ciążyła presja związana z postrzeganiem produktu jako „następcy tablic interaktywnych”. Trend polegający na zastępowaniu tablic nowocześniejszymi monitorami był już widoczny na zachodzie Europy. Powodowało to, że oczekiwania co do sprzedaży były naprawdę wysokie. Zostały one jednak zrealizowane – pierwszy TouchScreen okazał się dużym sukcesem i pomysłem wartym rozwijania. Dlatego też w kolejnym roku pojawił się ulepszony model –Avtek TouchScreen 65P.

VESTEL_Office Board

2015

Nowa seria monitorów interaktywnych – Avtek PRO 

Osoby stojące za sukcesem marki nie spoczęły na laurach i 2 lata po debiucie pierwszego monitora w ofercie pojawiła się seria PRO. Nazwa nie była przypadkowa.

Nowe monitory niosły za sobą zupełnie nową jakość i zadebiutowały w 3 rozmiarach: 55, 65, 84″ (ostatecznie oferta została rozszerzona do 5 rozmiarów). Zgodnie z rosnącymi wymaganiami rynku urządzenia zostały wyposażone w szereg nowych, mocno wyczekiwanych przez użytkowników funkcji. Co ciekawe, zanim produkty pojawiły się fizycznie w magazynie, ponad 50 sztuk było już sprzedanych!

Seria ta odniosła olbrzymi sukces i przez 3 kolejne lata była z powodzeniem kontynuowana.

2018

Avtek dzisiaj

Intensywne prace nad nowymi produktami i kolejnymi wersjami tych już obecnych w ofercie idą pełną parą. Motywacją są fakty, które stoją za marką Avtek:

  • od 2006 do 2018 roku sprzedanych zostało ponad 200 000 produktów z logiem Avtek,
  • w aktualnej ofercie dostępnych jest ponad 100 produktów,
  • produkty są sprzedawane regularnie w 20 krajach,
  • w 2014 roku tablice interaktywne TT-Board otrzymały Laur Konsumenta jako Odkrycie Roku oraz nagrodę specjalną Grand Prix,
  • w swoich grupach ekrany projekcyjne i uchwyty do projektorów Avtek to najczęściej wybierane w Polsce rozwiązania.

Monitory interaktywne, które startowały jako kategoria niszowa, stały się kluczowym produktem w ofercie. Olbrzymi sukces serii TouchScreen Pro oraz Pro2 spowodował, że w kolejnej edycji, która zadebiutowała w 2017 roku, równolegle pojawiły się dwa modele:

  • Avtek Touchscreen Pro3 – model ekonomiczny, dostępny wyłącznie w rozmiarze 65″, wyposażony w matrycę Full HD oraz odświeżoną wersję systemu Android.
  • Avtek Touchscreen Pro4K – model premium, dostępny w rozmiarach 55″, 65″, 75″ i 86″, wyposażony w matrycę UHD 60 Hz i jeszcze szybszy moduł Android.

Obie serie znalazły licznych odbiorców w sektorze edukacyjnym (zwłaszcza Pro3 i Pro4K 55/65″) oraz w biznesie (większe rozmiary serii Pro4K).

Od debiutu serii TouchScreen sprzedanych zostało ponad 4000 monitorów interaktywnych  marki Avtek.

W 2017 roku 37% zakupionych w Polsce monitorów interaktywnych stanowiły modele z serii Pro. Był to największy udział pojedynczej marki w całości sprzedaży.

Jakie czynniki złożyły się na powyższe wyniki?

  • stosunek ceny do jakości i funkcjonalność – wszystko skrojone idealnie pod edukację,
  • awaryjność (a raczej jej brak), która oscyluje poniżej 1%,
  • innowacyjność i wprowadzanie nowych rozwiązań,
  • dostępność i czas realizacji zamówień,
  • sprawdzeni partnerzy handlowi.

Oprócz monitorów coraz lepsze wyniki osiągają także tablice interaktywne oraz uchwyty i ekrany do projektorów. W międzyczasie w ramach marki zadebiutowało także kilka nowych produktów. Dzięki temu oferta Avtek dzisiaj jest niezwykle szeroka.

  1. Produkty interaktywne
    • monitory interaktywne
    • tablice interaktywne
  2. Ekrany projekcyjne
    • ekrany podwieszane
    • ekrany przenośne (tripod, fold)
    • ekrany ramowe
  3. Systemy montażowe
    • uchwyty do projektorów
    • uchwyty i statywy do tablic interaktywnych
    • uchwyty i statywy do monitorów interaktywnych
  4. Akcesoria
  5. Kamery PTZ
  6. Terminale do tworzenia pracowni komputerowych

 

Co przyniesie przyszłość?

Dzisiaj Avtek jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w polskiej edukacji jeśli chodzi o produkty interaktywne. Monitory, tablice, akcesoria do projektorów – wszystkie te kategorie mają się bardzo dobrze. Sukcesem są również wszelkie dotychczasowe akcje promocyjne realizowane przy współpracy z portalami multimediawszkole.plKlasa ze Snów oraz Interaktywna Pracownia. Oprócz poprawy wizerunku i rozpoznawalności Avteka promują one nowoczesne metody nauczania i pokazują, jak kreatywni są polscy uczniowie i nauczyciele.

Ekipa stojąca za Avtek nie zamierza jednak spocząć na laurach. Plany są ambitne i już w najbliższej przyszłości możecie się spodziewać kilku istotnych zmiany oraz interesujących debiutów.Avtek_logo_largeOdświeżona wersja loga z 2018

Dlatego też serdecznie  zapraszamy do śledzenia strony producenta i naszego bloga – co pozwoli Wam nie przegapić żadnej nowości!