Jaki zestaw pozwoli uzyskać najlepszą jakość połączenia?

Dzięki popularyzacji rozwiązań chmurowych i przeniesieniu „w chmurę” dużej liczby usług wiele dotychczasowych czynności wymagających połączenia z Siecią stało się znacznie dostępniejsze i łatwiejsze. Do tej grupy niewątpliwie zaliczają się usługi wideokonferencyjne. 


Więcej o wideokonferencji w chmurze, o jej zaletach i wadach można przeczytać w pierwszej części artykułu – Biznes i systemy do wideokonferencji, część pierwsza – terminal czy chmura? 


Wideokonferencje z użyciem laptopa czy urządzeń mobilnych to coraz popularniejsza forma komunikacji biznesowej. Nic w tym dziwnego, skoro praktycznie wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do internetu, aby nawiązać połączenie wideo z każdym miejscem na ziemi. Na jakość takiego połączenia składa się kilka czynników i jeśli wideokonferencja staje się oficjalną platformą do komunikacji w przedsiębiorstwie, warto zastanowić się nad każdym z nich.  

W tym poradniku omówimy wybrane elementy połączenia wideokonferencyjnego i postaramy się podpowiedzieć, co wybrać (zwłaszcza w warstwie audiowizualnej), aby końcowy efekt spełnił oczekiwania. Nie będziemy natomiast skupiać się na sieci i dostępie do internetu, zakładając, że środowisko docelowe już te elementy posiada.  

Poradnik został opracowany w głównej mierze w oparciu o wykorzystanie urządzeń marki Aver, Lumens, Yamaha oraz systemów MS Teams i Vidyo.  


Urządzenie do wideokonferencji

Czytaj: urządzenie, które będzie używane do nawiązywania połączeń wideokonferencyjnych. Może to być laptop, komputer OPS wbudowany w monitor interaktywny Avtek, telefon komórkowy czy tablet. Z odpowiednią aplikacją każde z tych urządzeń może stać się końcówką wideokonferencji.

Urządzenia mobilne

Praktycznie każdy telefon i tablet posiada wbudowany mikrofon i kamerę. Pobranie odpowiedniej aplikacji ze sklepu Play czy App Store też nie powinno stanowić problemu.  Jest to wystarczające do nawiązania połączenia wideokonferencyjnego, zwłaszcza jeśli osoba uczestnicząca w spotkaniu znajduje się poza siedzibą firmy lub jest w drodze. Czy możemy tutaj coś doradzić w kwestii wyboru telefonu czy tabletu do wideokonferencji? Niestety nie. Warto jednak zwrócić uwagę na jakość zestawu głośnomówiącego, aby komunikacja w sferze audio spełniała minimalne wymogi. Jeśli jego jakość jest jednak niewystarczająca, to czy możemy ją polepszyć? Oczywiście!

Jak wspomóc urządzenia mobilne w komunikacji biznesowej?

Telefon w trybie głośnomówiącym wprawdzie może być wystarczającym rozwiązaniem, ale tylko jeśli korzysta z niego jedna osoba. I to nie zawsze. Istnieją jednak urządzenia, które znacząco poprawiają warstwę audio połączenia wideokonferencyjnego nawiązanego za pomocą telefonu czy tabletu.

Polecane wsparcie: Yamaha YVC-200

Model YVC-200 to kieszonkowy zestaw głośnomówiący wyposażony w baterię i komunikację Bluetooth. Te dwa elementy pozwalają na szybkie sparowanie z telefonem/tabletem (również laptopem) i dzięki wbudowanej baterii umożliwiają używanie sprzętu nawet, jeśli nie ma dostępu do stałego zasilania. Jakie są z tego benefity? Przede wszystkim podrasowanie sfery audio połączenia:

  • dostępna jest większa głośność, a także wyraźniejszy, bardziej zrozumiały głos dochodzący z głośnika; 
  • lepszy zasięg mikrofonów po stronie użytkownika. Mikrofon dookólny w YVC-200 w swoim zasięgu pozwala na równomierną rejestrację głosu bez względu na usadowienie względem urządzenia; 
  • mechanizmy polepszające odtwarzanie i rejestrację głosu ludzkiego. Seria YVC jest wyposażona w szereg mechanizmów, które mają na celu polepszenie jakości odtwarzanego i nagrywanego głosu ludzkiego. Eliminacja szumów, zakłóceń czy automatyczne dopasowanie poziomów głośności są właśnie po to, aby komunikacja biznesowa przebiegała bez zakłóceń;  
  • wygodne przyciski zarządzania połączeniami. Na obudowie YVC-200 znajdują się przyciski szybkiego wyciszenia mikrofonu, regulacji głośności czy odbierania połączeń. Dzięki nim obsługa tych funkcji jest szybsza i nie wymaga podnoszenia telefonu i szukania ich w menu aplikacji. Jest to detal, który docenią pracownicy często uczestniczący w wideokonferencji; 
  • niewielkie wymiary i futerał w zestawie pozwalają na bezproblemowy transport. To dobre rozwiązanie, które nie zajmie dużo miejsca w trakcie podróży służbowych.  
Znalezione obrazy dla zapytania yamaha yvc-200

Co z wideo? 

Tutaj nie ma prostego rozwiązania – w większości przypadków użytkownik jest zdany na kamerę wbudowaną w urządzenie mobilne. Podłączenie dodatkowej kamery do telefonu czy tabletu nie jest zbyt często spotykanym wyjściem. Teoretycznie do telefonów z Androidem za pomocą odpowiednich przejściówek można podłączyć dowolne kamery USB w standardzie plug and play, ale w praktyce jest to raczej ciekawostka wykorzystywana przez entuzjastów i power userów. Warto wspomnieć też, że wideokonferencja z użyciem telefonu komórkowego często odbywa się w trasie, gdzie telefon jest podłączony do internetu za pośrednictwem sieci GSM, która może być niestabilna, a po przekroczeniu limitów danych mogą być naliczane dodatkowe opłaty. Dlatego w większości konferencji mobilnych warto skupić się na audio. Jeśli chcemy stworzyć właściwe środowisko wideokonferencyjne, najlepiej zainteresować się zestawami z komputerem, do którego można podłączyć kamerę.

Laptop przynoszony do sali konferencyjnej

To jeden z najczęstszych przypadków w firmach – sala spotkań, a w niej monitor lub projektor, do którego trzeba się podłączyć, aby wyświetlić obraz. W przypadku spotkania, które wymaga nawiązania wideokonferencji, na laptopie uruchamiane jest odpowiednie oprogramowanie: Skype, Teams, Zoom czy Vidyo. I znowu – jeśli po naszej stronie jest jedna osoba – to kamera i mikrofon wbudowane w laptopa powinny wystarczyć do przeprowadzenia spotkania. Jeśli jednak spotkanie uwzględnia większą liczbę osób, to podstawowa konfiguracja może być niewystarczająca – mikrofon w laptopie jest kierunkowy i ma niewielki obszar zbierania dźwięku, kamera zazwyczaj oferuje niską jakość obrazu, a głośniki (o ile nie podłączyliśmy się do zewnętrznego audio) są zwyczajnie za ciche.

Jak wspomóc laptopy w komunikacji biznesowej?

Jeśli laptop jest wykorzystywany w tym samym trybie co urządzenia mobilne to warto rozważyć podobny kierunek rozbudowy – Yamaha YVC-200, który dostarczy dobrej jakości audio do telekonferencji. Jeśli wymagamy jeszcze podrasowania warstwy wideo, to warto rozważyć inwestycję w specjalną kamerę.

Polecane wsparcie (dla przenośnych zastosowań): Lumens VC-B10U

VC-B10U to szerokokątna kamera z wbudowanym mikrofonem. Ze względu na swoją konstrukcję jest idealna do montażu na ramie monitora lub ekranie laptopa. Łączy się po USB 2.0/3.0 i zadziała bez problemu z każdym laptopem bez względu na system: Windows, MacOS czy ChromeOS.

Jakie są korzyści z zestawu laptop + aplikacja do wideokonferencji + Lumens VC-B10U?

  • Wysoka jakość wideo bez względu na warunki. Kamera Lumens poradzi sobie z każdym typem oświetlenia.  
  • Szerokokątny obiektyw (110 stopni w poziomie!) – idealny, gdy jest używany przy szerokim stole, na którym stoi laptop z uruchomioną wideokonferencją, a przed nim siedzi kilka osób. Obiektyw Lumens sprawi, że wszystkie osoby znajdą się w kadrze, a wbudowany mikrofon poprawi jakość audio w stosunku do rozwiązania wbudowanego w laptop. 
  • Może działać w zestawie z Yamaha YVC-200. Jeśli wideokonferencję ma się wyróżniać nie tylko warstwą wideo, ale też audio, to można wykorzystać YVC-200, aby wesprzeć Lumensa. Yamahę można podłączyć po USB lub bezprzewodowo, co sprawia, że bez problemu skonfigurujemy aplikację do wideokonferencji, aby wideo rejestrował Lumens, a za audio odpowiedzialny był speakerphone YVC. 

Sprawdź kamerę Lumens VC-B10U w akcji!

Polecane wsparcie (dla stałych zastosowań): AVer VB342

Jeśli planowana konfiguracja pod wideokonferencję ma być stała, ale to użytkownik z własnym laptopem ma podłączyć się do wyświetlacza i uruchamiać wideokonferencję, to warto wybrać rozwiązanie, które uprości cały proces, np. przez redukcję liczby kabli do podłączenia. Takim rozwiązaniem będzie AVer VB342 z technologią DisplayLink.

Jak działa DisplayLink?

Technologia ta pozwala na podłączenie do laptopa całego systemu: monitora lub projektora oraz systemu do wideokonferencji za pomocą jednego kabla – USB 3.0. Kabel ten odpowiedzialny za dwustronną komunikację będzie: 

– wysyłał sygnał audio-wideo z laptopa do jednostki VB342, a z niej kablem HDMI wychodził do monitora, który wyświetli obraz; audio może zostać odtworzone z głośników AVera; 

– przesyłał obraz i audio zarejestrowane przez jednostkę VB342 do laptopa z aplikacją do wideokonferencji. 

DisplayLink to prostota – jeden kabel zamiast podłączania kabla HDMI i osobno USB, aby uzyskać połączenia z zestawem VC. Warto wspomnieć, że nie wszystkie laptopy mogą obsługiwać tę funkcję, zwłaszcza starsze modele, które nie posiadają wyjścia HDMI i złącza USB 3.0.

https://www.facebook.com/vidissa/videos/469782906918443/

Poza DisplayLink AVer VB342 to także bardzo dobra jakość wideo i audio. Forma panelu głośnikowego sprawia, że idealnie pasuje, jeśli zamontujemy go pod TV. Jakie jeszcze funkcje kryje w sobie soundbar AVer?

  • Kamera w modelu VB342 posiada szerokokątny obiektyw, który jest wspomagany mechanizmem PTZ. To sprawia, że AVer nada się nawet do wąskich sal, gdzie zestaw jest zamontowany na dłuższej ścianie – nie będzie wówczas problemu z ujęciem w obiektyw wszystkich osób – nawet tych skrajnych. 
  • Wbudowane głośniki i mikrofon stanowią bardzo dobry zespół, którego celem jest dostarczenie jak najlepszej warstwy audio. Jeśli trzymetrowy zasięg wbudowanego mikrofonu okaże się niewystarczający, to soundbar VB342 można rozbudować za pomocą dodatkowego, przewodowego mikrofonu. 

Co to jest mechanizm PTZ?

PTZ (Pan-Tilt-Zoom) oznacza możliwość poruszania obiektywem kamery w trzech płaszczyznach – poziomej, pionowej oraz z przybliżeniem. Kamery PTZ, zwane też obrotowymi, posiadają mechanizm pozwalający na zdalne poruszanie obiektywem tak, aby skierować go w pożądaną stronę. Sterowanie obiektywem może odbywać się za pomocą pilota, panelu sterującego lub specjalnego oprogramowania. Ten typ kamery pozwala jednej osobie na sterowanie nawet kilkoma kamerami, co sprawia, że tego typu kamery są często stosowane w broadcastingu, profesjonalnym nagrywaniu np. sesji rady gminy lub wykładów, a także podczas wideokonferencji.


Komputer stacjonarny lub komputer wbudowany w monitor

Coraz częściej w pokojach spotkań czy salach konferencyjnych można znaleźć gotowe rozwiązanie do prezentacji – np. projektor z podłączonym na stałe komputerem lub monitor interaktywny z wbudowanym komputerem OPS. Ta druga opcja jest szczególnie interesująca, zwłaszcza jeśli zamontujemy monitor z wbudowanym komputerem na mobilnym statywie z uchwytem na kamerę. Powstaje wtedy prawdziwe multimedialny – a do tego mobilny – zestaw, który można wygodnie przemieszczać pomiędzy kilkoma pomieszczeniami. Takie zestawy (zarówno mobilne, jak i stacjonarne) świetnie się sprawdzają, gdy ktoś chce przyjść na spotkanie z pendrivem i bez problemu pokazać dokumenty, zdjęcia czy przeprowadzić prezentację. Ale czy sprawdzi się w wideokonferencji? Jak najbardziej!

Jak wspomóc w wideokonferencji taki zestaw? 

W zdecydowanej większości przypadków będziemy mieli do czynienia z komputerem, który posiada zainstalowany system Windows, ewentualnie będzie to Mac. W każdym wypadku daje nam to bardzo duże pole do popisu. Na każdym z tych systemów bez problemu uruchomimy najpopularniejsze aplikacje do wideokonferencji, takie jak Skype, Teams, Zoom czy Vidyo. Pozwala to skupić się na wyborze odpowiednich akcesoriów, które zbudują wysokiej jakości warstwę audiowizualną wideokonferencji.

Polecane wsparcie (dla mniejszych pomieszczeń): Yamaha CS-700AV

Ten „wszystkomający” soundbar wideokonferencyjny to świetne rozwiązanie do niewielkich pomieszczeń, które są przeznaczone właśnie do spotkań na odległość. CS-700AV to świetne audio (w końcu to marka Yamaha) w postaci mikrofonu, który rozpoznaje i skupia się na osobie mówiącej oraz głośniki zoptymalizowane do odtwarzania głosu. Do tego dochodzi dobra, szerokokątna kamera posiadająca aż 120-stopniowe pole widzenia – dzięki czemu kadr jest szeroki i zmieści się w nim więcej osób. Co więcej? 

  • CS-700AV posiada złącze LAN – podłączony do lokalnej sieci daje dostęp do wygodnej konfiguracji przez przeglądarkę.  
  • Jeśli wbudowane mikrofony są niewystarczające, to CS-700AV można doposażyć w zewnętrzne mikrofony do postawienia na stole.  
  • Wbudowany Bluetooth, który umożliwia bezprzewodowe połączenie z telefonem i wsparcie audio dla telekonferencji. 
  • Istnieje możliwość montażu na mobilnym statywie, pod monitorem.  
Znalezione obrazy dla zapytania yamaha cs-700av

Polecane wsparcie (dla większych pomieszczeń): AVer VC322 

Gdy sala konferencyjna jest nieco większa i osoby są oddalone od ekranu, warto wspomóc wideo za pomocą odpowiedniej kamery. VC322 to zestaw zawierający kamerę PTZ oraz osobny, przewodowy zestaw głośnomówiący. Całość łączy się z komputerem jednym kablem USB 2.0/3.0. Co jeszcze jest zawarte w pakiecie? 

  • Kamera PTZ z możliwością montażu na suficie oraz zaprogramowania i szybkiego wywołania kilku pozycji obiektywu, np. z dołączanego pilota lub darmowego oprogramowania AVer. 
  • Stołowy zestaw głośnomówiący z mikrofonami dookólnymi o skutecznym zasięgu 3 metrów – sprawdza się postanowiony np. na środku stołu. Posiada wbudowany głośnik. 
  • Wygodne przyciski na obudowie zestawu głośnomówiącego pozwalające na szybkie wyciszenie mikrofonów czy zwiększenie głośności.  
  • Istnieje możliwość montażu na mobilnym statywie, kamera znajduje się na górnej półce nad monitorem, mikrofon – np. na półce dolnej.

Zestaw „wszystko co najlepsze” do naprawdę dużych sal: AVer Cam540 oraz Yamaha YVC-1000

Z pewnością zdarzają się sytuacje, gdzie wymagane jest zastosowanie sprzętu, który spełni bardzo wygórowane oczekiwania użytkowników; gdzie budżet będzie odgrywał rolę drugorzędną, a zamawiający będzie chciał mieć rozwiązanie, które dostarczy coś ekstra. W tym przypadku warto zwrócić uwagę na zestaw składający się z absolutnie najciekawszych produktów do wideokonferencji z logiem AVer oraz Yamaha. W tym połączeniu AVer Cam540 będzie profesjonalną kamerą do wideokonferencji, a Yamaha YVC-1000 będzie odpowiadać za wysokiej klasy audio. Odpowiednio rozstawiony i skonfigurowany zestaw spełni najbardziej wygórowane oczekiwania.  

Jakie zatem korzyści przyniesie takie połączenie? 

  • Aver Cam540 to kamera PTZ z funkcją SmartFrame; odpowiada za automatyczną analizę otoczenia i dobór kadru tak, aby wszyscy uczestnicy wideokonferencji byli widoczni. Dzięki mechanizmowi PTZ można też bez problemu pominąć tracking i skierować obiektyw w miejsce, gdzie jest to potrzebne.
  • W zestawie znajduje się uchwyt ścienny, który pozwoli zamontować kamerę w wymaganym miejscu sali konferencyjnej. 
  • YVC-1000 to rozwiązanie kompletne, jeśli chodzi o wsparcie audio dla wideokonferencji. Jednostka główna wyposażona jest w dobrej klasy głośniki do wsparcia głośności, a jeśli to nie wystarczy – dostępne są wyjścia audio.  
  • W zestawie z Yamahą dostępny jest osobny, podłączany na kablu mikrofon. Co więcej – liczbę mikrofonów można zwiększyć do nawet czterech i zbierać audio z naprawdę dużej powierzchni. 
  • YVC-1000 posiada zaawansowany system analizy otoczenia. Uruchamiany po rozstawieniu mikrofonów dostosowuje głośność i czułość zestawu do geometrii pomieszczenia, aby uzyskać najlepszy z możliwych efektów audio.

Aplikacja do wideokonferencji

Nawiązanie połączenia wideokonferencyjnego nie jest dzisiaj problemem. Dostępnych jest mnóstwo darmowych aplikacji, które zrealizują podstawowe potrzeby użytkowników: Skype, Google Hangouts czy Messenger Video. Jeśli jednak użytkownicy oczekują czegoś więcej niż zwykłego połączenia wideo, to warto zwrócić się ku profesjonalnym rozwiązaniom biznesowym. Profesjonalna platforma do wideokonferencji musi oferować coś więcej niż połączenia. W dzisiejszym świecie możliwość nawiązania połączenia wideo i oszczędności związane z brakiem potrzeby podróżowania to tylko część benefitów, jakie te rozwiązania oferują. Do tego dochodzi współdzielenie przestrzeni roboczej, możliwość dzielenia się plikami czy łączenia ze sprzętowymi wideokonferencjami i osobami nieposiadającymi aplikacji lub konta na odpowiednim serwisie. W tym artykule opiszemy dwie propozycje.

Dla posiadaczy pakietu Office – MS Teams

Niewiele jest przedsiębiorstw, które nie korzystają z arkuszy kalkulacyjnych lub nie tworzą dokumentów tekstowych. Stąd ogromna popularność pakietów biurowych, takich jak Microsoft Office. W najnowszych iteracjach tego pakietu, oprócz znanego wszystkim Worda, Excela czy Outlooka, dostępne są również programy do spotkań online – w tym Microsoft Teams – prawdziwe centrum do pracy zespołowej w firmie.

MS Teams to następca Skype dla Biznesu, jeszcze do niedawna bardzo popularnego komunikatora z funkcją wideorozmów. Aktualna polityka Giganta z Redmond zakłada jednak stopniowe odejście od Skype‘a na rzecz platformy Teams. Dlatego planując system wideokonferencyjny w przedsiębiorstwie, warto skupić się na bardziej przyszłościowym i funkcjonalnym rozwiązaniu. Teams to także platforma do komunikacji wewnątrz firmy, w tym: tworzenia zespołów roboczych i kanałów komunikacyjnych, wymiany plików, kalendarza, planowania działań czy nawet integracji z innymi programami pakietu Office.

Znalezione obrazy dla zapytania ms teams

Ale co potrafi Teams w kontekście wideokonferencji?  

Oprócz klasycznego czatu i możliwości szybkiego nawiązania wideopołączenia z osobami z naszych kontaktów Teams dostarcza też niezwykle interesujące narzędzia do planowania spotkań. Spotkanie wideokonferencyjne można zaplanować z wyprzedzeniem, zaprosić wymagane osoby, wybrać lokalizację (np. salę konferencyjną wyposażoną w zestaw wideokonferencyjny) i ewentualnie dopisać uwagi. Zaproszenie na takie spotkanie zostanie wysłane do wszystkich osób z listy i po zaakceptowaniu pojawi się w ich kalendarzach. Zarezerwowana zostanie także sala konferencyjna dla uczestników z macierzystej lokalizacji. 

Teams to również zaawansowane opcje, jeśli chodzi o samo połączenie wideo. Oprócz obrazu z kamery można współdzielić pulpit (i np. oddać kontrolę nad nim) lub wskazaną, już uruchomioną aplikację – np. PowerPoint. W trakcie połączenia można też uruchomić aplikację Whiteboard, dzięki której uczestnicy uzyskują wspólną przestrzeń roboczą w postaci białej tablicy. Narzędzie to świetnie współdziała z monitorami interaktywnymi.  

Dzięki aplikacjom na telefony Android oraz iOS, a także dostępowi przez przeglądarkę, uzyskane połączenie może być wieloplatformowe. Co ciekawe, istnieje też opcja zaproszenia osoby spoza organizacji, co sprawia, że możemy otworzyć spotkanie na osoby trzecie, nie posiadające Teams czy pakietu Office. Uwaga! Opcja ta domyślnie jest zablokowana – musi uruchomić ją administrator pakietu.

Teams – dla kogo? 

  • Dla subskrybentów pakietu Office. 
  • Dla tych, którzy preferują uniwersalne, wielozadaniowe aplikacje. 

Więcej o Teams

Dla firm, które cenią jakość i niezależność –Vidyo

Nie wszystkie firmy posiadają pakiet Office lub celują w rozwiązania, które zostały stworzone w jednym celu. Taką aplikacją jest Vidyo. To rozwiązanie do wideospotkań i współpracy, niezwykle funkcjonalne i skupione na jednym celu: dostarczaniu najwyższej jakości spotkań niezależnie od platformy – laptopa, telefonu czy przeglądarki internetowej.

Podobny obraz

Vidyo świetnie integruje się z rozwiązaniami sprzętowymi, dzięki czemu można wyjść poza środowisko Vidyo i nawiązać połączenie ze sprzętową wideokonferencją typu AVer EVC/SVC czy Polycom. To zdecydowanie jeden z najbardziej uniwersalnych sposobów na realizację połączeń wideokonferencyjnych. 

Widok podglądu aplikacji Vidyo w systemie Windows

Co potrafi Vidyo?  

  • Integracja z rozwiązaniami PTZ od AVera. Jeśli w zestawie z Vidyo jest kamera PTZ AVer połączona po USB, to w trakcie spotkania uczestnicy zyskują możliwość sterowania kamerą za pomocą wygodnego panelu dostępnego w aplikacji. Co ciekawe, możliwość zdalnej kontroli kamerą mogą mieć wszystkie strony połączenia. Wrocław może sterować kamerą w Warszawie i vice versa! 
  • Świetnie zrealizowany moduł łączenia się z osobami nieposiadającymi / nieznającymi Vidyo. Każde spotkanie generuje link – wystarczy wysłać go do zaproszonej osoby, aby ta mogła połączyć się z telefonu, tabletu czy przeglądarki. Ten sposób nie wymaga od użytkownika instalacji oprogramowania, a od organizatora – próśb do administratora o odblokowanie takiej możliwości. Powoduje to, że Vidyo jest świetnym rozwiązaniem dla firm, które wykorzystują wideokonferencje do komunikacji z osobami poza firmą.  
  • Mechanizmy dostosowania połączenia do jakości łącza. Technologie opracowane przez Vidyo gwarantują stabilność połączenia i zachowanie komunikacji nawet, gdy dostępne jest tylko ograniczone pasmo łącza.   
  • Możliwość nagrywania spotkań, późniejszego odtwarzania czy strumieniowania na żywo do YouTube (standard RTMP).
  • Zwiększone bezpieczeństwo dzięki szyfrowaniu połączenia – Vidyo jest wykorzystywane przez instytucje, które stawiają na bezpieczeństwo – banki czy szwajcarski CERN.  
  • Integracja z kalendarzami Exchange i Google (funkcja planowania spotkań wraz z wysyłaniem zaproszeń).
Widok aplikacji Vidyo z urządzenia mobilnego

Vidyo – dla kogo? 

  • Dla przedsiębiorstw, które często komunikują się na zewnątrz przedsiębiorstwa, np. przeprowadzając rekrutacje czy spotkania wideo z kontrahentami.  
  • Dla tych, którzy cenią rozwiązania skoncentrowane na realizacji jednej funkcji – dodatkowo bezpieczne i stabilne.  

Więcej o Vidyo


Podsumowanie 

Celem tego poradnika było wskazanie potencjalnych scenariuszy połączeń wideokonferencyjnych i rozwiązań, które znacząco taką komunikację usprawnią. Wyrażamy szczerą nadzieję, że przedstawione propozycje wpasują się w istniejące wymogi i będą stanowić istotne wskazówki co do wyboru odpowiednich urządzeń. Forma artykułu uniemożliwiła nam wskazanie wszystkich dostępnych opcji – zarówno urządzeń, jak i aplikacji, dlatego zapraszamy do kontaktu. Jeśli Wasz projekt pt. „system do wideokonferencji” sięga poza przykłady z artykułu – pomożemy!